O equipo redactor entrega o documento, que expón crear plataformas compartidas e gañar espazo para os peóns nas avenidas Barrié de la Maza e A Mariña, na praza Igrexa Nova ou na Rúa dá Praia
Acougar o tráfico e apostar por medios de transporte alternativos para reducir a dependencia do vehículo privado en Sada. Son dous das grandes metas que se marca o primeiro Plan de Mobilidade Urbana Sostible de Sada (PMUS). O documento, que xa está a disposición do Concello, propón diversas estratexias a implantar nun período de dez anos. As actuacións que expón supoñen un investimento total de 45 millóns, 11 deles procedentes das arcas municipais e o resto mediante achegas de Xunta, Deputación ou Estado.
O PMUS aposta por reducir o tráfico no centro de Sada e en estradas con circulación intensa como a DP-5813, que rexistra un elevado índice de sinistralidade. Os redactores apostan por crear aparcadoiros disuasorios para residentes e visitantes para que o peón gañe espazo no centro, onde prevé humanizar as principais arterias, como as avenidas Pedro Barrié de la Maza, A Mariña, Isaac Díaz Pardo e A Coruña, nas que o coche perderá espazo a favor do peón, xa sexa mediante a creación de plataformas únicas ou a redución de carrís.
Entre outras actuacións, o plan de mobilidade recolle a reapertura do último tramo do río Maior, unha obra impulsada por Xunta e Concello para paliar as inundacións que transformará o centro de Sada. Trátase dunha intervención prioritaria para o Goberno galego, que consignou máis de dous millóns nos orzamentos de 2023 e que prevé presentar o proxecto construtivo de "modo inmediato" para que os traballos comecen o próximo ano.
A reapertura do río Maior súmase a outras intervencións de calado no centro de Sada. Unha das que prioriza este documento técnico é a redución de carrís na Avenida dá Mariña, unha actuación longamente demandada por expertos en patrimonio para reducir o impacto da circulación na contorna de A Terraza e que recolle tamén o proxecto de reordenación do bordo litoral, que apela á necesidade de "acoller dun modo máis natural o encontro entre a praia e o parque" coa colocación de máis mobiliario urbano e a plantación de máis arboledo.
A Rúa dá Praia é outra de que rexistrará unha importante transformación de prosperar este Plan de Mobilidade, que proxecta crear unha plataforma compartida, cun carril de sentido único de circulación para vehículos e bicicletas, pequenas zonas de esparexemento con arboledo e mobiliario urbano para potenciar esta rúa con importante actividade hostaleira.
O PMUS expón tamén a creación dunha plataforma compartida en a Avenida Pedro Barrié de la Maza para reducir o tráfico nesta céntrica rúa, no que prevé "recuperar a súa calidade urbana" mediante a plantación de arboleda e máis mobiliario urbano, prazas de aparcadoiro e zonas de carga e descarga.
O documento expón tamén solucións a puntos conflitivos do centro urbano, como o de cálea Alcalde Fernández Pita, na contorna de a Praza dá Igrexa Nova. Este proxecto estratéxico expón a humanización da Avenida dá Coruña e a creación dunha plataforma única na praza da igrexa con sentido único de circulación para vehículos e bicicletas.
Para diminuír o tráfico na DP-5813 e mellorar o tráfico nas avenidas Pedro Barrié da Maza e Isaac Díaz Pardo, o PMUS expón abrir novos viarios tanto ao norte como ao sur de Pedro Barrié de la Maza que ofrezan unha nova conexión ao centro alternativa á rúa Lagoa.
Aparcadoiros disuasorios
Todas estas actuacións van da man da creación de aparcadoiros disuasorios mediante convenios con propietarios de parcelas para reducir a circulación de vehículos no centro.
Estas zonas de estacionamento proxéctanse á entrada a Sada por a AC-183, na zona oeste do núcleo urbano, nun chan urbanizable da sociedade deportiva, na avenida Isaac Díaz Pardo, ao norte de Fontán e a contorna de As Brañas, entre outros emprazamentos.
Centro de Mobilidade na contorna do hotel de Sada
O documento expón ademais crear un Centro de Mobilidade na contorna do hotel de Sada que centralice os servizos de transporte público de autobús, taxi e de aluguer de bicicletas para fomentar a intermodalidad