As rutas sadenses do impresionismo de Lloréns

20 / SEP / 2017

As rutas sadenses do impresionismo de Lloréns

FOLLETO RUTAS TURÍSTICO-CULTURALES. FRANCISCO LLORÉNS, PINTOR DAS MARIÑAS

FOLLETO RUTA DO IMPRESIONISMO DE LLORÉNS

O Consorcio As Mariñas, no marco do Convenio de Colaboración asinado coa Axencia de Turismo de Galicia, pon en marcha catro itinerarios turístico-culturais guiados, arredor da figura do pintor Francisco Llorens, artista galego de referencia a escala internacional e moi relacionado con Sada.

O obxectivo destas rutas guiadas é poñer en valor e divulgar a obra de Francisco Llorens e a súa identificación como “o pintor das Mariñas”, así como difundir o patrimonio natural, etnográfico e arquitectónico deste xeodestino. Percorrerán aqueles lugares que o pintor plasmou nas súas obras, que dalgún xeito o inspiraron ou formaron parte da súa traxectoria vital.

Foi o pasado mes de decembro na Casa da Cultura cando o presidente do Consorcio As Mariñas, José Antonio Santiso, e o xerente do Xacobeo, Rafael Sánchez, presentaron xunto ao alcalde, Benito Portela, a "Ruta do Impresionismo dás Mariñas", postulada a converterse en Itinerario Cultural Europeo.

Posteriormente, a sede do Consorcio As Mariñas, en Bergondo, acolleu a mediados do mes de xullo a firma dun convenio para a realización de accións promocionais do turismo na zona a partir da posta en valor do seu patrimonio artístico.  Ao amparo deste convenio, que conta cun orzamento de 48.000 euros, organizarase unha exposición itinerante ao aire libre que divulgará a obra de Lloréns e que visitará as cidades de Lugo, Pontevedra, Vigo e A Coruña. Nela colaborarán museos de referencia e coleccións que custodian pezas do artista. Tamén está prevista unha serie de rutas turístico-culturais baixo o título de Lloréns, o intérprete da paisaxe galega, que incluirá explicacións teatralizadas cun guía especializado.

Editaranse, ademais, folletos turísticos cun mapa da Ruta do Impresionismo das Mariñas e realizaranse pinturas murais en espazos urbanos en homenaxe ao pintor. O convenio inclúe tamén o impulso á ruta turística O Modernismo na Coruña e a súa área metropolitana coa reedición dun libro e dun folleto sobre este tipo de arquitectura de principios do século XX.

Rutas do Impresionismo que saen e pasan por Sada

O Modernismo na coruña e na súa contorna. Este itinerario combina unha visita a pé pola Coruña modernista, cidade natal do pintor Francisco Llorens, cun percorrido guiado en autocar por algúns lugares das Mariñas, para centrar a atención do visitante na irrupción deste renovador estilo arquitectónico de finais do século XIX e principios do XX na bisbarra. Este percorrido permitirá coñecer aqueles edificios modernistas máis emblemáticos da cidade, desde a Praza de María Pita ata a contorna da Praza de Lugo. A visita inclúe xantar na Coruña.

LUGAR: A Coruña cidade, Oleiros e Sada. PUNTO DE ENCONTRO: Praza de María Pita, A Coruña (monumento a María Pita)

HORA:

11:00 a 14:00 horas - Visita a pé pola Coruña

14:00-16:00 horas  - Comida

16:00-19:00 - Visita en autocar polas Mariñas (Oleiros e Sada)

DATAS: 23 de setembro - 21 de outubro - 4 de novembro

PREZO: 28 €/ persoa

Percorrido turístico en autocar polas Mariñas. Este percorrido circular en autocar levaranos polas paisaxes que Llorens plasmou nalgúns dos seus cadros máis famosos. Esta ruta poñerá de manifesto a súa especial relación con estas paisaxes das Mariñas que cobran unha importancia transcendental na súa obra, sobre todo as perspectivas costeiras, converténdoo nun dos paisaxistas de referencia na historia da arte do século XX en Galicia.

LUGAR: Bergondo, Sada e Oleiros

PUNTO DE ENCONTRO: Casa da Cultura Pintor Llorens, Sada

HORA: 11.00-14.00 h

DATAS: 28 de outubro - 11 de novembro - 2 de decembro

PREZO: 18 €/ persoa

 

Algunhas das obras de Francisco Lloréns onde enxalza a beleza da paisaxe sadense.

Francisco Lloréns pintou a Sada desde diferentes paraxes do municipio. Expoñemos algunhas das obras de Lloréns que podes ver nas imaxes adxuntas polo mesmo orde.

POSTA DE SOL NA PRAIA DE SADA, óleo sobre lenzo, 99 x 100 cms. 1942. Posta de sol na praia de Sada é un lenzo resolto en dourados, un estudo dos areais asucados pola auga da ría nunha marea baixa, enmarada na mesma xeografía arquitectónica do cadro anterior pero sensiblemente diferente pola máxica luminosa de contrastes. Por estes anos o artista traballa con frecuencia en pequenos esbozos realizados en acuarela. O seu estilo parece verse influenciado pola fluidez e frescura da técnica acuarelista. Nesta serie de Sada da última década da súa vida, Lloréns leva ao lenzo unha pincelada directa e pouco empastada, que se nos ocorre chamar xuvenil pola súa extraordinaria espontaneidade.

SADA DESDE SADA DE ARRIBA, óleo sobre lenzo, 90 x 70 cms. 1942. Son os últimos lenzos do pintor da terra e os mares galegos, Lloréns ira deixándonos documentos moi valiosos dunha xeografía que a man do home modificará uns anos despois. Neste, a entón vila de Sada aparece observada desde Sada de Arriba. A dibujística arquitectónica, combinada coa paisaxe e a liña sinuosa do mar. Trátase dun estudo moi ben exposto e resolto, desde un punto de vista difícil e complexo de curiosa ilusión perspectiva, e que distanciado sabiamente por un primeiro termo preponderante pero transparente, funciona con gran sinxeleza de medios e coloraciones armoniosas.

ESTRADA DE FONTÁN, óleo sobre lenzo, 60 x 78 cms. 1940. Unha vez máis Lloréns capta a paisaxe das rías galegas desde unha das súas beiras. De aí derívase a composición en rexistros, onde alterna a terra co mar e o ceo. Créase así un xogo de cores, combinando as terras e verdes cos tons azuis da ría e do ceo. Esta luminosa paisaxe, resulta lúdico como a estación estival, especialmente ao incluír nel elementos accesorios como o animal do primeiro termo ou o pequeno veleiro que asuca as augas do estuario.

A IGREXA DE CARNOEDO, 1939. Oleo sobre lenzo, 90 x 100 cms. Os últimos veráns de traballo en Galicia pásaos o pintor coas súas fillas na vila de Sada. Enfermo de arterosclerosis pero vigoroso fisicamente dedica a súa atención a diversos aspectos da ría desde a altura de Sada de Arriba. A súa paleta é máis luminosa que nunca e de limpa coloración

MAÑÁ DE AGOSTO NAS MARIÑAS. 1914. Oleo sobre lenzo, 135 X 185 cms. A gran panorámica das Mariñas altas, observadas desde as proximidades do Pazo de Meirás durante a vida da condesa serve para apreciar en Lloréns esa paixón polo campo galego que ha de ser a temática máis importante da súa produción. Impresionante xogo de termos e valoracións coloristas nun lenzo ambicioso e maxistralmente logrado.

CARGANDO O PATEXO, 1944. Oleo sobre lenzo, 90 x 120 cms. Unha das últimas obras do mestre galego é esta escena de traballo enmarcada na tarde da praia de Sada.

A RÍA DESDE FONTÁN, óleo sobre lenzo, 90 x 100 cms. 1940. Desde a altura da estrada de Fontán está observado esta paisaxe panorámica que ten como fondo a Ría de Sada. Dentro dunha proposta paisaxística profundamente galega polo seu tema, que incorpora neste caso a casa, o palleiro e o hórreo á sombra do monumental castiñeiro, o pintor inclúe a panorámica da ría, tamizada pola brétema pero luminosa e esplendente. O que nós consideramos unha das características da maneira peculiar do pintor, a ?instantaneidad llorensiana?, ocorre neste lenzo cando o seu autor se decide a incluír sobre a superficie da auga o ronsel do velerito que acaba de virar á redonda. É un momento absolutamente único e irrepetible.

DESDE A XANELA, óleo sobre lenzo, 100 x 80 cms. 1944. Desde a galería interior da casiña que a familia de Lloréns aluga en Sada o verán de 1945, realiza o pintor este lenzo relativamente diferente aos demais desta serie a que estamos a facer referencia. Trátase dunha paisaxe próxima, totalmente entoado en verdes e observado cunha minuciosidade deliberada. Tampouco aquí sentimos o cansazo que produce unha obra demasiado traballada. Nin en forma nin en cor, todo o contrario. Seica sexa neste lenzo onde Lloréns achéguese máis a algunhas producións dos impresionistas franceses.

Arquivado en